Hej och hå!

Ojdå det har visst varit lite dött på bloggfronten dom senaste veckorna!
Jag visste att jag inte skrivit på länge men jag visste inte att det var så längsen som 11/12.
Nåja nu är jag här igen och det kanske finns lite mer tid igen!
 
Veckan före jul var det mycket men jag hann med allt.
Jag jobbade ju också lite. 3 dagar var jag på jobb. Trevligt och kul och inte alls sådär julstressigt som jag kommer ihåg att det brukar vara. Blev jobb torsdag, fredag ch lördag. På fredagen fick jag med mig gudbarnet hem för föräldrarna skulle på julfest. Lördagen lämnade jag mannne hemma med alla barn och stack på jobb igen. Sen kom föräldrarna och hämtade barnet och stannade på middag.
Söndag 15 december var det julmarknad. Dit och försöka sälja lite och det blev verkligen ingen stor förtjänst. Måste komma på nåt annat till nästa år! Vi firade pappa också som fyllde på måndagen egentligen.
Måndagen ägnade vi åt städning och bakning eftersom mannen fyllde år på tisdagen den 17 december.
Tisdagen firades mannen.
Onsdagen bakade jag jullimpor.
Torsdagen var Felicia ledig från skolan och på kvällen var det julfest i skolan. Fin julfest som alltid och Felicias klass dansade som uppvisning.
Fredag lagade jag potatislåda.
Lördag hade jag lovat att klippa gudbarnet och systern och sen blev hela familjen på middag igen.
Söndag hälsade vi på min mormor och morfar och önskade dom god jul med en blomma.
Måndag. Dan före dan! Jag svischade runt med både dammtrasa och dammsugare och golvmopp och fick hela huset städat till jul. Granen kläddes och jag hann också med lite smörgåstårta på jobbet och så fick jag ett paket.
JULAFTON!
Vädret var ju inte vad man önskat sig men man fick ju göra det bästa av det. Vi tog det mest lugnt fram till alla gäster dök upp. Vi var 15 pers här så det var lite trångt i köket men det gick. Mycket trevligt hade vi och tomten tittade förbi till barnens (och mammas) förtjusning! Milo var inte ens rädd för tomten och hämtade sina paket själv, dock var han lite förbryllad och tyckte att han hade ju redan fått ett och hade fullt upp med att öppna det. Hans favoritjulklapp blev en leksaksskruvdragare! Nu skruvas det för fullt!
Felicias favoritjulklapp var en telefon. Hon hade önskat sig en länge.
Mina föräldar sov kvar här så på juldagen var vi alla ganska slappa och gjorde inte så mycket.
Igår, på jul annandagen, gick hela familjen ut på förmiddagen, Felicia åkte till bästa kompisen en stund, sen tog jag och mannen en promenad, sen blev det julkaffe hos min faster, middag hos svärisarna, och vi avslutade kvällen med att spela Twister som Felicia fick i julklapp. Vi slog knut på oss själva, men det är roligt och ganska ansträngande.
Jag skulle säga att det varit en bra jul. Ingen som blivit sjuk på nåt sätt, även om mannnen klagade på ont i halsen dagarna före jul. Vädret har väl varit det sämsta med hela julne i år. Bara regn och rusk! Usch och fy och blä!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

pamsans.blogg.se

Här kan ni följa mitt liv och vad som händer i min familj!

RSS 2.0