Nån gång...

...ska väl vara den första?! Eller?!
Vi kan ju börja med att säga att det är måndag och det säger väl ganska mycket?!
Jag bestämde mig redan i helgen att jag skulle fara in till stan i dag på förmiddagen. Sagt och gjort jag klär på både mig och lilleman och plockar med sånt jag skulle ha med och far i väg.
Behövde tanka så jag stannade vid den lokala butiken, stoppar kortet i automaten och knäpper in allt som ska knäppas in för att inse att det inte funkar att tanka på den sidan av macken. Så jag hoppar in i bilen, kör runt till andra sidan och gör om proceduren. Tankar och pratar men vän som råkar komma dit samtidigt och ska tanka. Far därifrån och hör hur det dunsar till och jag tänker att körde jag i kanten på nåt sätt eller vad hände, men jag kände att det var nåt som inte stämde så jag körde in på parekeringen igen. Mycket riktigt..PUNKTERING på höger bakdäck!!! Tjoho vad glad jag blev eller kanske inte, det kom nog några långa ramsor ur min mun.
Så det var ju bara att leta upp telefon och ringa svärfar för som vanligt när det händer nåt så är ju mannen på jobb. Var ju bara tur att svärfar inte var på jobb han också eller nånstans på villovägar.
Nu tänker ni, va kan hon inte byta däck själv?! Eller hur?
Jo det skulle jag kanske kunna om inte däcket satt fast så himla hårt. När min man sätter på däck på bilen så gör han det ordentligt (det efter att vi en gång höll på att tappa ett däck).
Men i alla fall så var svärfar snäll och hittade från skogen, for hem till oss och hämtade ett gammalt vinterdäck och kom och bytte däcket till mig. Han är guld värd min svärfar!!! <3
Efter det lilla äventyret funderade jag först om jag överhuvudtaget skulle våga fara till stan, men jag gjorde det sen i alla fall. Men där gick inte allt som det skulle heller.
Jag skulle fara in till jobbet för balsamet börjar sina här hemma, men jag hade ju tänkt att jag skulle kanske kunnat stanna där och pratat en stund, men det hanns inte med idag. Kände att vi kunde ju inte vara på vift hur länge som helst och jag hade ju inte tagit nån mat med till lilleman så vi behövde ju åka hem till lunchtid.
Nåja i alla fall så for vi sen vidare och skulle handla, försöka hitta lite mer små julklappar till julkalendern som jag gör till mina barn, och skulle även hitta farsdagspresenter. Själva handlandet gick väl hyfsat bra, hittade några små julklappar, men det jag hade tänkt köpa i farsdagspresent så fanns ju såklart inte. Hade från första början tänkt handla lite julklappar också, men jag tappade lite sugen efter den där punkteringen.
Nåja, det är många dagar kvar till jul ;).
Åker in nån annan dag istället!
Trots att morgonen inte blev som det var tänkt så är jag på ett strålande humör idag! Det känns nice!
Nu ska jag plocka i diskmaskinen och snart kommer dottern hem från skolan.
 
Kram på er!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

pamsans.blogg.se

Här kan ni följa mitt liv och vad som händer i min familj!

RSS 2.0