Sköna söndag

Idag började vi dagen med att sova en stund längre än vanligt, även om Milo tyckte att han skulle vakna halv 7 först, som tur var somnade han om bara han fick ligga bredvid mamma en stund.
Vi år frukost och jag vek 4 maskiner tvätt och fick faktiskt resten av familjen att hjälpa till med lite tvätt. Mannen tog hand om Milos och sina egna underkläder och dottern fick sköta sina och jag tog resten. Kanske lite orättvist mycket på mamman i huset, men jag är glad om jag får nån hjälp alls. Har bestämt att alla måste börja hjälpa till mera. Har varit lite för slappa med det, men dottern tar inte skada av att hjälpa till lite med att plockla ur diskmaskinen eller plocka upp alla saker hon sprider runt sig eller att lägga sin smutstvätt i tvättkorgen.
Efter lunch kom Felicias bästis hit, jag gick på en promenad, en kort en blev det idag, Milo tog en tupplur och mannen åkte iväg till sin pappa en sväng.
Vid 15 tiden skulle vi vara vid Folkhälsans bassäng och möta upp bästaste Linda och Dan med bihand ;). Nu skulle det plaskas lite. Hade hela bassängen för oss själva en timme. Milo var ganska skeptisk till hela badandet eftersom han knappt varit i en bassäng sen vi slutade på babysim. Han var nog i nästan hela tiden och höll sig på det grunda, men som han huttrade lilla plutten. Blev väl värst på slutet och jag tror han tyckte att det var ganska skönt att bada lite bastu efteråt. Han gillar inte alls att bada på samma sätt som storasyster, hon är ju som en fisk.
Efter badet for vi faktiskt och köpte pizza. Är sällan vi köper pizza, men det händer ibland. Och gott var det!!! Omnomnom!
Vi avslutade dagen med en promenad till svärisarna och nu sover Milo och den andra är på väg. Jag själv, jag ska fixa en mugg te och kanske en macka och sen mysa ner mig i soffan och se Navy CIS.
Det var min söndag det. Hoppas ni haft en skön söndag också?!
Ha de bra!
Puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

pamsans.blogg.se

Här kan ni följa mitt liv och vad som händer i min familj!

RSS 2.0