Lite tid för mig själv...

...eller eventuellt lite tid med min man, utan barn!
Kollade på Familjen Annorlunda igår. Blev att fundera på en sak som mamman med 12 ungar kläckte ur sig!
Hon sa att det är så mycket prat om egentid nu för tiden och det kunde hon inte alls förstå, hon hade inte alls nåt sånt behov. Tror jag det, hon gör ju inget annat än skaffar fler barn. Jag säger inte att det är nåt fel med att ha många barn, orkar man och vill ha så många barn, varsågod! Jag står inte ivägen. Men var hon riktigt ärlig när hon sa att hon inte behöver nån egentid??? Vill hon verkligen aldrig komma hemifrån utan barnen och göra nånting själv eller med sin man (eller det blir väl bara fler barn om hon är själv med mannen förresten?)??
Jag vet inte hur det är med er andra, men JAG behöver i alla fall komma ut och lufta mig lite bland andra vuxna människor. Jag älskar mina barn över allt annat, men ibland driver dom mig till vansinne och jag behöver en paus.
Just nu är jag inne i en sån period. Jag skulle behöva komma bort en stund, okej vi var ju just bort, bort från ön till och med, men då var ju hela familjen med.
Just nu drömmer jag mig bort till en weekend med min man nånstans. Måste fundera på vart bara. Har ni nåt tips kanske? =)
Jag tror att för min del blir det nog såhär för att jag är så mycket ensam med barnen och jag får ta alla konflikter och allt tjat, allt här hemma under den tiden mannen är på jobb. Och dessutom, med risk för att bli tjatig, sömnen skulle inte skada om blev bättre. Undrar när lilleman tänker börja sova en hel natt utan nåt gnäll månader eller åtminstone veckor i sträck?? Ja det blir väl när han är tonåring eller nåt...
Jag kände igår att det skulle vara väldigt kul att vakna nån morgon och faktiskt känna sig utvilad. Jag undrar när det hände senast?!
Jag vet att småbarnsåren kan vara jobbiga och man tar sig igenom det, men det känns alltid lite bättre när man fått gnälla lite. Jag vet också att jag inte är ensam om detta, men på nåt sätt känns inte det som nån tröst direkt. Jag blir ju inte piggare av det i alla fall.
Nåja, imorgon är en annan dag.
Nu ska det läsas läxa med dottern!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

pamsans.blogg.se

Här kan ni följa mitt liv och vad som händer i min familj!

RSS 2.0