Paolo Roberto

Följer Paolo Roberto på Instagram och blir lite inspirerad av honom.
Det här med att träna 15 minuter om dagen till exempel. Ja menar 15 minuter är ju inte så mycket egentligen!
Istället för att sitta framför tv eller dator eller med telefon i handen så kan man ju ta dom där 15 minutrarna till att göra lite situps eller armhävningar eller springa några varv runt huset eller vad som helst i träningsform. Om man sen har lite mer tid en dag så kan man ju absolut köra ett längre pass.
Man behöver ju inte göra det så avancerat egentligen.
Nu låter det kanske som jag aldrig tänkt på det här tidigare, det är ju självklara saker, men tanken har nog funnits där hela tiden. Det är bara orken och motovationen som inte funnits där.
Jag tror baske mig jag ska börja redan idag. 15 minuter träning av nåt slag. Det får bli inne nu då eftersom jag just lagt lillskrutten och är ensam hemma för övrigt.
 
Jag och bästa vännen körde faktiskt ett pass på stugan midsommarafton. Sprang, gjorde utfall, armhävningar lite powerwalk däremellan. Skönt! Inser bittert hur dålig kondis man har. Bättring bättring! Jag vet ju att jag mår bättre av att träna. Men man behöver ju inte gå till överdrift!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

pamsans.blogg.se

Här kan ni följa mitt liv och vad som händer i min familj!

RSS 2.0