Myskväll

Tänkte att jag skulle berätta om min och mannens myskväll utan barn.
 
Vi bestämde att vi med våra bästa vänner Linda och Dan skulle ha en skön kväll hemma hos dom och äta gott och bara njuta av lugnet av att få äta i lugn och ro.
Sagt och gjort.
Vi lämnade över barnen till mormor och morfar. Lite gråt från dom båda, men det hade gått över snabbt.
Sen åkte vi vidare till Linda och Dan.
Dan stod för matlagningen, även om vi alla hjälpte till med lite småsaker.
Vi åt:
 
Biff wellington
Potatis och blomkålsgratäng
Haricort verts
Sås
 
 
Mumsfillibabba säger jag bara, det var så himla gott!
Dan kan det där med att laga god mat han.
 
Efter middagen jäste vi på soffan i lugn och ro. Funderade på en film. Hmm...vilken skulle vi se???
Det blev World War Z med Brad Pitt.
Den var inte alls som jag hade trott att den skulle vara, men den var bra.
 
Sen tyckte vi att det var dags för lite käk igen, så vi plockade fram ost och kex och räkor. Mums igen!
Det åt vi medan vi tittade på nästa film. Den här gången blev det en film som dom faktiskt visade på TV3 denna kväll. Armored! Var en massa kända ansikten i den och den var också helt okej. Helt otroligt att jag orkade se två filmer på en kväll, vanligtvis brukar jag se en halvtimme av vissa filmer och sen sover jag. Plöltsligt händer det liksom!
Sen blev det sängen.
 
Hade ju tänkt att jag skulle få lite sovmorgon när barnen för en gångs skull sov på annat håll, men tji fick jag. Vaknade 7.15 och somnade inte om. Vid halv 9 steg jag upp för jag var så nedrans hungrig.
Vi käkade frukost, i lugn och ro igen och hamnade sen på soffan. Vi hade tänkt att alla skulle ta en promenad på förmiddagen, men det både blåste ju och snöade så det kändes mysigare att stanna inne. Så vi gjorde det och fortsatte att se film. Sällan man ser en film före lunch...
Vi fastnade lite i Zombieträsket så det blev en zombiefilm till. Denna gång såg vi Warm bodies. Helt klart sevärd.
 
Sen blev det lite lunch och sen blev det hämta barn och vidare på 5 års kalas.
 
Blev en mycket lyckad kväll.
Man behöver ju faktiskt inte alltid fara ut på krog eller äta på restaurang för att ha det mysigt och göra nåt utan barnen. Att bara få umgås med vänner och prata i lugn och ro och äta och dricka lite gott räcker gott och väl. Att barnen är borta är nog både nyttigt för alla parter. Nu har vi tankat lite energi så vi orkar ett tag igen.
Nu ska jag pussa dottern god natt och sen mysa ner mig i soffan med min man som tänker åka på jobb igen. 4 veckor går fort!
Ha de gött!
 


Kommentarer
Linda

Jag gör gärna om detta. Var helt lagom dos av allt, eller ja...filmdosen var nog så hög som den aldrig varit...haha!!

Men framför allt var det skönt att bara va...

Svar: Absolut gör vi om det! Kram
Pamela

2014-03-19 @ 20:29:22
URL: http://lindasfamilj.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

pamsans.blogg.se

Här kan ni följa mitt liv och vad som händer i min familj!

RSS 2.0