Halvvägs, 10-åring och en möjlig flunsa...

Jaha hörni! Nu är jag halvvägs, 50 dagar har gått, 50 dagar kvar. Och hur har det gått hittills??
Jo det ska jag berätta.
Sen den 19 januari har jag minskat 1 cm i midjan och gått ner 1½ kg.
Det har kanske inte hänt så himla mycket och egentligen gjorde jag väl inte det här för att gå ner så mycket i vikt eller minska midjemåttet ( ja kanske lite för midjemåttet då), utan mest för att hålla mig från godis och kakor, efterrätter och sånt.
Och den biten har jag ju klarat galant!
Som sagt har det ju inte ändrat så himla mycket varken viktmässigt eller på centimetrarna, men jag märker ju på magen att det händer grejer. Det blir inte lika stor bulle som hänger över byxkanten, jag har väl mest haft ett litet handtag som man kan ta tag i på sidor och fram på magen. Men det är inte lika stort mer. Är nog lite förvånad att det inte syndes mer på måttbandet trots att jag märker skillnad av att se och ta på magen, men det kanske bara har omfördelat sig?! 
Så nu fortsätter vi resten av dagarna och ser om det ändrat mer i slutat av april.
Nu har ju jag tränat också och inte bara slutat äta gott, fast tränade gjorde jag ju redan före den här utmaningen!
 
Idag fyller dottern 10 år då! STORT GRATTIS till min stora tjej! Alltså tvåsiffrigt, det är ju stort!
Den här tiden för 10 år sen låg jag bara och tittade på henne och kunde inte fatta att det var min bebis. Idag är hon ingen liten bebis mer, lång och smal tjej med tindrande bruna ögon. Kan stundvis vara ganska betämmande och har ett himla humör och däremellan är hon så himla gullig. Hon är lite av allt och trots att hon driver en till vansinne lite nu som då så älskar jag henne över allt annat! Vi firar inte så mycket idag, firade i söndags med släkt, familj och vänner och på fredag ska hon ha kalas för kompisarna.
 
Influensornas tid är nog här nu. Kanske inte just i vår familj...i alla fall inte ännu...men överallt läser man och hör man att folk är sjuka. Vi har ju *peppar, peppar* klarat oss ännu. Mannen hade nån släng av nån förkylning när han var hemma senast och barnen tänkte bli men sen vart det inget i alla fall. Jag har däremot haft lite konstigt i halsen, inte ont utan bara konstigt nån dag lite nu och då i säkert 2-3 veckor och de senaste dagarna har jag kännt mig lite konstig i kroppen, men inget verkar bryta ut. Milo har varit jättetrött några dagar, igår höll han aldrig på vakna efter eftermiddagsvilan och var jättegrinig. Så vi får väl se vad det blir.
Sägs ju att det går magsjuka också och det vill jag nog verkligen inte ha i huset. Dels är jag ensam med barnen en vecka till och jag vill inte bli sjuk till nästa helg när jag åker till Helsingfors på kurs med jobbet.
Nå blir vi sjuka så blir vi, inte så mycket man kan göra förutom att vila bort det. men man kan ju försöka undvika dom som är sjuka så gått det går.
Tydligen hade ju en flicka på Milos park fått magsjuka och var hemma idag så jag hoppas hon inte hade smittan med sig till parken igår...
Nu ropar tvättmaskinen att den vill bli tömd.
Puss
Är hon inte pluttig så säg?! Här är Felicia 1 månad gammal och hälsar på sin nya kusin på BB. Är ju nästan så man blir sugen på att skaffa en till...Nä, det räcker bra med mina två yrväder! Förresten så är det här nog en av dom få gånger Felicia har napp i munnen, den ville hon inte ha sen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

pamsans.blogg.se

Här kan ni följa mitt liv och vad som händer i min familj!

RSS 2.0