Snart halvtid och lite annat

Snart har halva tiden gått utan godis. Går så himla lätt och jag är fortfarande lite förvånad med tanke på hur mycket godis och annat gott det blev typ hela december och halva januari.
Igår när jag bakade bullar så kände jag att det skulle vara väldigt gott med en nybakt bulle, men jag höll mig. Barnen smakade och godkände dom och ville ha mera.
Enda gångerna jag känt mig riktigt sugen på godis är när mannen ätit lakrits, varför vet jag inte egentligen eftersom jag annars inte är nån såndär jätte lakritsfantast. Men även dom gångerna har jag hållit mig.
Nu när alla kalas är i antågande så känner jag väl lite sådär att man nog gärna skulle äta lite tårta och så, men jag tänker inte. Har jag bestämt mig för 100 dagar så ska jag hålla mig 100 dagar. Och bara för att dom där 100 dagarna gått så kommer jag inte att vräka i mig godis bara för den skull att jag faktiskt får och kan igen. Vem vet kanske jag fortsätter att hålla mig ifrån det, för egentligen saknar jag ju det inte sådär våldsamt mycket. Men ibland måste man ju få unna sig, man behöver ju inte äta tonvis med gott.
 
Annars då?! vad händer?!
Felicia fyller 10 på tisdag. Fattar inte alls hur jag kan ha en dotter som redan är 10 år. Lilla skruttan börjar bli stor!
På söndag blir det kalas för familjen och släkten och sen ska hon ha kalas för kompisarna.
Idag skulle hon ha OÄ prov om Finland, vädret, mineraljordarter och såna grejer. Var mycket text, men hon verkar ha lätt för att lära sig så jag hoppas det går bra för henne. Tidigare prov har hon ju skrivit typ 10:or i så. har en duktig tjej! Är lite orolig dock att hon känner att hon måste få jättebra i sina prov, har sagt att det absolut inte måste vara högsta pott i provena och hon sa nog själv imorse att det är bra även om hon får en 8:a. Och det är ju klart att det är! Ibland går det inte bra på proven så är det bara. Är bara glad om hon har lätt i skolan eftersom jag själv inte hade det.
 
På Milofronten, vad händer där då??!!
Ja...Milo är nu 2 år och 8 månader. Han pratar mycket nu och för det mesta vet man vad han säger. Han ska och vill göra allting själv och har inte riktigt insett sina begränsingar på vad han inte kan göra. Funkar det inte så blir han arg. Han håller på att lära sig färgerna, men har inte riktigt koll på dom ännu. Dessutom har han börjat räkna, kan räkna till 6 men sen blir det svårt. Sover gör han för det mesta i vår säng, somnar alltid i sin säng men ropar nästan alla nätter på mamma och vill till vår säng.
Maten är en bit för sig. Vissa dagar äter han som en häst och vissa dagar som en mus. Han har väldigt svårt att säga vad han vill äta och när han väl bestämt sig så vill han inte ha det i alla fall. En dag skulle han ha manngrynsgröt till lunch, jag kokade och sen skulle han inte ha, han åt inte en sked heller. Min frustration är ibland ett faktum. jag gillar inte att behöva slänga en massa mat, men jag kan ju inte äta upp allt han inte vill ha eller inte tänker äta.
Han är just nu också inne nån gnäll, knarr period. Fruktansvärt jobbigt, men det ska väl gå över det också.
Till hösten är det meningen att han ska börja på dagis. Det blir nog bra för han tror jag.
 
Nu ska vi spela lite spel i det här tråkvädret!
Puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

pamsans.blogg.se

Här kan ni följa mitt liv och vad som händer i min familj!

RSS 2.0