Long time no see!!

Hej på er!
Om nu nån fortfarande läser?!
Att sitta vid datorn är inte riktigt högsta proritet , märks det kanske?! ;P
Sommaren har varit och farit, kändes som den bara svischade förbi i år. Allt och inget blev gjort typ!
Mannen har ju jobbat på som vanligt, jobb ledig jobb ledig typ. Jag har haft 4 veckor semester men väldigt utspritt som det ibland kan bli för att man ska få det att gå ihop med barnens ledighet.
Vi har varit lite på stugan, inte alls så mycket som jag skulle vilja men dock blev det några dagar.
Vi har åkt lite båt, inte i närheten av hur mycket som vi skulle ha velat åka, men det blev några turer i alla fall,
Vi hälsade på hos djuren på Kolmården i 2 dagar.
Vi har badat, dock inte så mycket som vi skulle velat.
Vi har träffat vänner och bekanta och egentligen haft en ganska lugn sommar.
Vi avslutade hela sommarlovet med lite magsjuka tyvärr. Bättre avslut kunde man ju haft men vad gör man?!
 
Milo har under sommaren fyllt 3 år och har också slutat med blöjor. Nappen får vi nog dras med ett tag till, men snart så åker den också. Min lilla kille börjar bli stor. Fast man tycker att det ärskönt att han blir större och självständigare så vill man ju ändå ha den där lilla killen kvar ett tag till. Åren går så himla fort.
Dock har vi under en längre tid haft problem med Milos bajsande, han är jättetrög i magen och efter att ha slutat med blöjor så blev det lite tokigt med hela bajsandet. Det kom alltid i byxorna men han har vägrat bajsa på toalett eller potta. Nu har det dock hänt två gånger(!!!) att det kommit i pottan så nu hoppas jag att det vänder. Men jag vågar inte ropa hej ännu.
Milo började på dagis i slutet av augusti och det var ju lite nytt och mycket nya rutiner, men nu har han gått lite mer än en månad och han börjar bli varm i kläderna, även om han ibland säger att han inte ska till dagis så tror jag nog att han tycker att det är ganska kul där. Han har fått en ny kompis också som han verkar ha riktigt kul med.
 
Felicia...ja vad ska jag säga om henne...?! Det har väl inte hänt så mycket nytt i hennes liv. Hon började fjärde klass nu och sen jag började jobba så måste hon ju klara sig lite själv efter skolan, men det verkar ju gå rätt bra, i alla fall hittills. Jag tror hon tycker det är ganska skönt att va hemma alldeles själv. Ingen som nojsar om det ena och det andra.
 
Hösten verkar vara här nu. Hösten är fin, men jag har inte riktigt vant mig vid att det är kallare ännu. Så nu har yllesockorna åkt på, i alla fall när jag är hemma =).
 
Den här bilden, som är tagen på Kolmården i somras, får representera hur det varit på bloggen den senaste tiden =D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

pamsans.blogg.se

Här kan ni följa mitt liv och vad som händer i min familj!

RSS 2.0