Söndag

En helt vanlig söndag i april.
Händer inte mycket.
Dottern hänger på sitt rum, sonen leker med sin pappa och mamman i huset borde vika lite tvätt, hänga lite tvätt, städa lite och så vidare och så vidare.
Förkylningen hänger fortfarande kvar, släpper inte mig i första taget verkar det som. Försöker inbilla mig att jag nog känner mig lite piggare och det gör jag nog tidvis, men det slutar ändå med att jag nån gång under dagen måste peta i mig ett piller eller två för att orka. Så ska det ju inte va?! Ja blir det inte bättre måste jag väl pallra mig iväg till hälsocentralen igen, men drar mig nog lite för det.
Känns som magen sväller och konstigt är väl inte det, när man de senaste veckorna inte kunnat röra på sig och bli riktigt sådär skönt svettig. Och att alla fyller år just nu och det blir en kaka här och en kaka där, lite tårta och lite godis. Jaaaa jag vet att man inte behöver äta allt som ställs fram på bordet bara för att det är kalas, men nån lite kaka kan man unna sig tycker jag.
Nån gång idag ska jag i alla fall försöka ta mig på en promenad så jag får både lite frisk luft och motion.
Sommaren kommer snart och om en månad hade jag ju tänkt springa/gå sjöjungfruloppet. Med den här farten blir det nog ingenting. Men är man sjuk så är man!
 
Men nu måste jag väl ta mig i kragen och göra nåt idag i alla fall...
 
Puss <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

pamsans.blogg.se

Här kan ni följa mitt liv och vad som händer i min familj!

RSS 2.0