Hur mår jag?

Ena sidan av mig känner att jag nog ska börja skriva regelbundet på bloggen igen, jag känner ju att det känns bra efter att jag skrivit av mig lite. Har ju alltid varit bättre på att uttrycka mig i skrift ändå.
Medan den andra sidan känner att jag egentligen inte riktigt orkar.
Ja orkar, det var ju just det...
Vissa dagar har jag absolut ingen ork till att göra nånting, vilket är väldigt frustrerande för jag vill ju göra en massa saker. Förutom att jobba, för det måste man ju, så skulle jag vilja göra mer med barnen, men när jag gör saker med barnen så har jag ändå inte tålamodet alla gånger, jag skulle vilja måla mer i alla målarböcker jag köpt, jag vill handarbeta mer, jag vill läsa mer, har en massa bra böcker som väntar på mig och skriker: läs mig!!...
Jag vill umgås med en massa människor som jag känner att jag inte träffar tillräckligt ofta.
Ja som sagt, det finns massor med saker jag vill göra, men....
En stor del av min ork sitter nog i att min mage oftare nu för tiden inte alls är bra. Och mår magen dåligt mår resten av kroppen dåligt. Den kan va bra en dag, en halv dag ibland , men mer sällan flera dagar på rad. Jag försöker ignorera det för det mesta, men ibland går det inte, jag blir rädd för att jag ska spy (vilket är min största skräck), får nästan lite panik och vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Detta resulterar ju i att jag oroar mig ännu mer om jag ska göra nåt speciellt, är jag bara hemma spelar det väl ingen roll, men är man nånstans och man känner att nu är inte magen bra så blir det ju bara värre. Och oroar jag mig mer så blir magen ännu värre. Blir en ond cirkel det där. Har ibland tänkt att jag nog borde gå till läkare, men det drar jag mig för såklart. Vad kan dom göra då? Jag vill inte hålla på stoppa i mig en massa piller om jag inte absolut måste.
Och jag tror inte att jag har cancer eller nån annan sjukdom, men jag vet å andra sidan inte vad det skulle va heller. Känner ändå att det inte är så allvarligt att jag vill besöka sjukvården, men å andra sidan mår jag inte speciellt bra just nu. Förutom magen, känner jag mig ofta tung i huvudet, trött, lättirriterad, lite lätt yrsel ibland, vissa dagar skulle jag helst ligga kvar i sängen. Jag som tidigare inte haft speciellt svårt att stiga upp på morgonen ligger gärna kvar lite längre, har t.o.m börjat snooza. 
Det värsta är att jag inte pratar om det här, jag har inte ens pratat med min man om det. Det här är egentligen första gången jag skirver ner hur jag mår. Och jag mår ju inte såhär hela tiden, jag visar ju inte utåt heller hur jag mår. Jag vill inte att folk ska tycka synd om mig eller tycka att jag bara pallrar (på ren åländska). Jag försöker ju va glad och på jobbet måste jag ju göra ett gott intryck, åtminstone med kunderna. Även om jag mår piss en dag på jobbet så visar jag det varken för kunder eller mina kolleger, skulle aldrig falla mig in att va sur på mina kolleger eller kunder för att jag en dag mår piss, det är ju inte deras fel.
 
Ja , sitter och läser igenom vad jag skrivit och undrar om jag alls ska publicera detta. Kanske jag bara pallrar ändå?! Vet inte ens om det fortfarande är nån som läser. Vill jag att nån läser det här?
Å andra sidan känns det ju bättre att få skriva av sig. Vem som läser det är väl skit detsamma egentligen...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

pamsans.blogg.se

Här kan ni följa mitt liv och vad som händer i min familj!

RSS 2.0