Irriterad

Irriterad på två saker idag.
Nummer 1: min mamma, min syster, min svägerska och min moster ska tydligen åka till Ullared på höstlovet. Vad trevligt, för dom. Anledningen till att jag är irriterad över det är att ingen av dom har ens brytt sig om att fråga om jag vill komma med. Okej nu tycker ni att jag är larvig, eller hur? 
Det här är inte första gången jag blir "bortglömd". Det har hänt flera gånger att jag inte ens blivit tillfrågad om jag vill komma med på olika saker. Men dom vill kanske inte ha mig med helt enkelt. Jag kan sitta här hemma och ruttna!
 
Nummer 2: Jag ska på fest i helgen. Jobbet fyller 40 år och det ska firas. Ska bli skitkul! Mannen är ju såklart på jobb så jag måste ha barnvakt. Hörde med barnens farmor och det skulle gå bra. Ikväll var farmor hit och så frågade hon om hon skulle komma hit eller om barnen skulle komma till dom. Dottern hörde ju såklart det och gissa vad hon ville? Mmm...sova hemma såklart. Och där for ju min sovmorgon på söndag och överhuvudtaget en lugn morgon. Nu känns det ju som jag inte kommer att kunna slappna av på lördagen och ha lika roligt. Nu vet jag ju att jag har två barn att ta hand om med en gång på morgonen och Milo kommer garanterat att vakna klockan 6 eller nåt. Alltså för er som inte känner mig så kan jag berätta att jag går inte ut och festar ofta, jag vet inte ens när jag var på krogen senast. Jag ber sällan om barnvakt, bara när det verkligen behövs. Jag försöker för det mesta ordna det så att mannen är hemma om jag ska på nåt så barnen inte behöver vara med nån annan. Det går inte alltid och nu var det en sån gång. Ska inte jag få unna mig nånting? Visst jag har barn och hsr själv valt att skaffa dom, men ska man inte få göra nåt roligt med andra än barnen? 
Usch nu känner jag mig verkligen som en gnällkärring! :( 
Lika bra att gå och lägga sig och hoppas allt känns bättre imorgon...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

pamsans.blogg.se

Här kan ni följa mitt liv och vad som händer i min familj!

RSS 2.0