2 eller kanske 3 är frågan???

Har de senaste veckorna funderat både hit och dit på om vi ska ha flera barn eller inte.
Jag vet det kanske inte behöver bestämmas riktigt än eller jo för vår del kanske vi måste det.
Det tog ju trots allt 4 år att bli gravid sist och jag vill inte vara 40 när jag får nästa barn (om det blir flera). Jag menar inte alls att det är nåt som helst fel med att få barn när man är 40, men JAG vill inte få barn så sent i mitt liv. Jag var ju trots allt bara 23 när jag fick första barnet och det skulle kännas som jag hade barn över en väldigt lång period i så fall.
Okej nu kom jag av mig lite...
Tillbaka till den stora frågan.
Försöker väga för och nackdelar.
Försöker känna efter om jag skulle orka med illamående i X-antal veckor, foglossningar, minimalt med sömn o.s.v igen. Jag vet ju att det inte alls behöver bli så en tredje gång, men eftersom jag haft två såna graviditeter redan så misstänker jag att en tredje skulle bli likadan.
Jag har alltid sagt att jag ska ha tre barn och därför har jag väl lite svårt att bara släppa det nu och säga att det inte blir flera. Samtidigt som jag ju måste tänka på mig själv lite också. Lite självisk måste man väl få vara?
Min man däremot är nog inte helt emot en till liten, men han behöver ju inte bära barnet i 9 månader och ha alla krämpor och föda fram det. Dessutom är ju han på jobb större delen av året och slipper många nätter.
Jag vill absolut inte beklaga mig över nåt på nåt sätt. Jag älskar mina barn och jag ångrar absolut inte att jag satte dom till världen, men att ha barn och uppfostra barn är inte alla dagar en dans på rosor. Det hoppas jag fler kan hålla med mig om?! När man dessutom är ensam med allt större delen av tiden så känns allt mycket jobbigare, men jag klarar ju av det. Den mesta tiden så går ju allt att lösa på nåt sätt!
Och två stycken, det räcker väl?
Eller???
Kanske vi skaffar hund istället???
Eller???
Hmm...är ju ändå en rätt stor fråga det här och ingen annan än jag och min man kan bestämma hur vi vill göra.
En sak kan jag säga i alla fall JAG ÄLSKAR MINA BARN!!! Om det sen blir ännu en att älska det får vi se. Tills dess får jag väga för och nackdelar ett tag till.
 


Kommentarer
Karro

Jag förstår dig precis! Jag funderar i exakt samma banor. Två underbara barn, ska jag vara nöjd så? Mitt hjärta har plats för fler och en känsla inom mig säger att jag inte är "färdig" ännu. Men hjärnan förstår ju att det blir påfrestande med ett till osv. Svårt, svårt.

Svar: Skönt att höra att jag inte är ensam om mina tankar! Hoppas vi båda kommer fram till nån lösning! Kram
Pamela

2013-12-03 @ 06:42:08
URL: http://karolinaakerblom.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

pamsans.blogg.se

Här kan ni följa mitt liv och vad som händer i min familj!

RSS 2.0