1 åringen

Tänkte jag skulle berätta lite om vad vår nu ett åriga kille kan och sådär.
 
* Försöker äta själv med sked eller gaffel, men det blir mest händer
* Ställer sig upp utan stöd rutomkring
* Går några steg utan stöd, så snart går han nog helt
* Har äntligen lärt sig att dricka ur pipmugg, men han har fotfarande svårt att tippa den så mycket att han får nånting ur den, men han vet iaf hur man ska få vätskan ur muggen
* Använder ännu 74/80 på kläder, men vissa 74or börjar bli för små
* Vägde vid 1 års kontrollen 9890 gram och var 79 cm lång, lång och smal kille
* Säger mamma, pappa, ba, va, dä,ksse, mmm bl.a
* Tycker om att pussas och gör det gärna med öppen mun
* Alla fordon blir han helt lyrisk över, speciellt gräsklipparn, bilar och traktorer
* Har mycket roliga grimaser för sig
* Gillar jordgubbar och keso
* Sover fortfarande inte hela nätter och just nu har han en period som han inte sover bra dagtid heller
 
Ja det var vad jag kommer på just nu. Har säkert glömt nåt.
 
Go´kväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

pamsans.blogg.se

Här kan ni följa mitt liv och vad som händer i min familj!

RSS 2.0