Höstlov och höstblåsor och lite träningsvärk

Jaha ja..
Lördag förra veckan kroknade lilleman igen i feber och hade så hög som 39 grader. Dessutom började det uppstå en massa små röda prickar på fötter och händer.
Farmor sa att det var mul och klövsjukan. Jag visste inte ens att människor kunde få det, men det kan man tydligen men det är rätt ovanligt. MEN detta var ju inte mul och klövsjukan visade det sig för sen kom det som små blåsor runt munnen och på händer och fötter. Höstblåsor kom vi fram till att det var. Även om nu vår kille fick en relativt lindrig sort så vet jag inte om jag skulle velat vara med om det hade varit värre. Vi hade nån jobbig natt, en av dom var speciellt jobbig. Han ville inte sova, var hysterisk, ingen panadol hjälpte och inte är det lätt när man bara är 15 månader och inte pratar och kan berätta var det är tokigt. Skär nog lite i mammahjärtat det!
Nu, 5 dagar senare är han sig själv igen, det var han nog egentligen redan igår, blåsorna har torkat in och äntligen kan man börja röra sig bland folk igen.
 
Dottern har höstlov nu och vi håller på att smida lite planer på vad vi ska göra.
 
Själv har jag en aning träningsvärk idag. Träffade min PT igår och fast jag tyckte att vi inte körde så hårt så har jag rätt ont idag. Men det ska väl kännas att man gjort nåt?!
Ska försöka ta mig till gymmet och köra ett nytt pass alldeles själv på söndagmorgon.
 
Nu ska jag ta mig an en hög med tvätt!
 
Puss på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

pamsans.blogg.se

Här kan ni följa mitt liv och vad som händer i min familj!

RSS 2.0