Huslig

Igår blev det en väldans huslig dag.
Började med att slita ut alla sängkläder ur alla sängar. Milo hjälpte till, fast mest gick han runt och slet i allt annat.
Rastade dammsugaren på övre våningen innan jag satte nya sängkläder i sängarna.
Efter att jag gett Milo lite föda och pälsat på honom lite kläder och gått en promenad på ca 2,5 km så han somnade så klippte jag till mannen. Var dags för det var ju som att klippa ett får. ;)
Dottern hittade hem från skolan.
Sen fortsatte jag med att baka bröd. Blev ett morotsbröd. Blev rätt gott också.
Fick besök av Jehovas vittnen, ett väldigt trevligt sådant faktiskt, inte alls speciellt påstridigt eller så och dessutom tyckte hon att jag hade så fint på trappan.
Efter det vaknade Milo och efter att han fått lite mellanmål så satte jag igång att laga Janssons frestelse. Det var första gången i mitt liv jag lagade Janssons frestelse, har aldrig riktigt gillat det, men jag äter det nog. Själv tyckte jag att jag lyckades väldans bra med rätten och mannen sa att jag kunde laga det flera gånger. Det tar jag som en komplimang att han tyckte om det. Barnen däremot kinkade och ville helst ha nåt annat! Misstänker att det inte blir så ofta vi tillagar det!
Efter middagen pyste all luft ur mig och jag blev jättetrött och gjorde ingenting resten av dagen.
Är ofta trött nu för tiden, vet inte vad det beror på. Sömnbrist kanske? Fast jag tycker ju att jag är trött fast jag fått sova...
Även kissen Ragge tycker det är mysigt att ligga i en filt nr det blåser höstliga stormar :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

pamsans.blogg.se

Här kan ni följa mitt liv och vad som händer i min familj!

RSS 2.0