Mina projekt!

Har en massa påbörjade projekt som jag håller på att få färdiga.
 
Projekt krattning avslutades förra veckan. Jisses att hålla på 2 månader med krattning känns ju lite förlänge, men va tusan, det kom ju snö, regn och sen har det varit en massa annat som gjort att jag inte kunnat kratta när jag skulle kunnat. Barnen måste man ju också ägna lite tid åt. Det är dessutom väldigt tungt att kratta, i alla fall tycker jag det, så jag orkar i alla fall inte hålla på så länge åt gången.
 
Projekt se alla Twilightfilmer (om man nu kan kalla det projekt?) avslutar jag i kväll med sista filmen. Spännande!
 
Köpte gardiner för några veckor sen. Dom var lite långa så jag skulle fålla upp dom. Jag har kommit så långt som till att nåla upp dom, men till sysmaskinen har dom inte kommit ännu. Men jag ska ta det nån dag nu bara det kanske eventuellt blir sämre väder.
 
Ett annat projekt jag har är att klippa sönder en massa gamla jeans som jag tänkte sy ett lapptäcke av och eventuellt en kudde. Jag har en ordentlig hög med lappar redan, men det är mååååånga kvar innan det här projektet är färdigt! Men det här är ett sånt där projekt som får ta den tid det tar, har ingen tidspress på det. Klippa en massa lappar kan man göra framför tv till exempel. Eller klippa sönder jeansen också för den delen.
 
Projekt rensa jordgubbsland tänkte jag att jag skulle börja med idag, men vi får se hur det går med det. Kom på att det finns lite annat som ska göras också. Jordgubbslandet går ingenstans.
 
Sen har vi ju grönsakslandet och sen fick vi ju ett växthus av mannens mormor och morfar som har lite trasiga rutor. Dessutom måste vi montera ner hela växthuset och flytta det från deras gård till våran. Men det där är ju sånt som mannen måste hjälpa mig med. Vilken tur att han kommer hem på valborgsmässoafton.
Sen har vi ju stugan förstås också som skulle behöva ses över. Och där har jag ett projekt i sommar, skrapa och måla fönster. Nånting ska man ju göra på semestern också! =)
 
Dessutom har jag hört med en kompis om han får tag i kabeltrumma. Den ska jag måla och göra till utebord.
sen har jag också två äppellådor i trä som jag ska åla och egentligen skulle jag vilja göra nåt med lekstugan också så det skulle bli lite mysigare där. Just nu är den bara träfärgad och fel färg på utsidan, lekstugan är röd och huset är grått, borde ju vara lika.
 
Det finns projekt hela tiden, men tror nu inte att jag håller på jobbar slut på mig. Jag tar dagen som den kommer lite och kollar lite vad som kan göras just den dagen. Man måste ju kolla dagsformen på både sig själv och ungar först innan man kan bröja med nåt.
Men nu ska jag kasta mig i duschen, behövs efter morgonens svettiga nästan 8 km långa cykeltur med Milo bak på.
Puss på er!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

pamsans.blogg.se

Här kan ni följa mitt liv och vad som händer i min familj!

RSS 2.0