Bättre och...

...bättre dag för dag! Finns väl en sång som går så?!
Senast skrev jag om sonens icke sovande i sin säng.
Efter att han en natt legat och svängt och vridit och sparkat och tagit två timmar på sig att somna om i min säng så fick jag helt enkelt nog. Dessutom tittade jag på "Tre dygn med nannyn", ett väldigt bra program! Se det ni som har barn! Går på svenska fyran klockan 21 på tordagar.
I alla fall,i det programmet handlade det om en mamma med två söner som kom till hennes säng på nätterna, visserligen var dom äldre än min son, men samma lika i alla fall. Mamman gick och lade sig och efter ett tag så började sönerna tassadet till hennes rum, hon förde lugnt tillbaks dom till sina sängar utan att prata med dom, dom fortsatte komma men hon fortsatte föra tillbaka dom. Dom grät visseligen, men jag tor att man måste visa att man inte ger sig. Till slut sov dom i sina sängar, redan andra natten var mycket bättre. Där är väl nyckel till allt.
I mitt fall så sover sonen fortfarande i spjälsäng, men han vaknar och kastar nappen och vill därifrån. Jag har varit alldeles för trött och tagit han till min säng för att det blir lugnast så, MEN eftersom min sömn blir lidande och jag blir på så uselt humör så fick jag nog och tog mig själv i kragen. Jag provade helt enkelt nannyns metod.
Första natten vaknade han, skrek och ville inte alls vara kvar i sin säng. Jag satte ner honom i sängen och upprepade det 7 gånger på 25 minuter och sen sov han. Han vaknade några timmar senare, gjorde samma sak men bara två gånger denna gång och sen sov han igen.
Andra natten sov han hela natten, skrek till vid ett tillfälle, men somnade om utan att jag behövde gå dit. Vaknade runt 7 på morgonen. Tredje natten sov han hela natten och i natt har jag varit dit en gång då han hostade och blev ledsen, men det var bara att ge nappen och sen sov han vidare.
Låter ju som det gått väldigt smidigt, eller hur???
Eftersom jag har en väldigt ombytlig son som hittar på nya saker hela tiden så har jag inte riktigt börjat hoppas att detta är över riktigt än.
Nu har han dessutom blivit förkyld igen så jag hoppas att inte det ska störa sömnen allt för mycket.
Nackdelen med att han sover hela nätter nu betyder ju att han istället vaknar halv 7 eller 7, men det är ju inte såååå jättetidigt så antingen får man stå ut med det eller så måste jag korta ner dagsvilan, men jag ska vänta och se lite med det.
Är han inte söt så säg?! Lilla plutten! <3
 


Kommentarer
Linda

Hållar tummar för att det fortsätter i samma spår =)

Svar: Ja det hoppas jag med =)
Pamela

2014-02-17 @ 20:06:51
URL: http://lindasfamilj.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

pamsans.blogg.se

Här kan ni följa mitt liv och vad som händer i min familj!

RSS 2.0