Björnrike 2014

Hemma igen efter en rolig skidresa i Björnrike. Sätter upp lite bilder från årets resa.
På väg upp. Fint med all snö på träden.
Här bodde vi. Andra våningen.
Innifrån stugan. Detta är ett av två tvrum och kök/matsal. Fint va? =)
Det andra tvrummet som mest barnen använde. I bakrunden syns också ett av 6 sovrum.
Felicia susade ner för backen.
Mor och dotter i full mundering.
Pulkåkning för både barn och vuxna vart det också en kväll.
Lilleman var påpälsad och satt varmt och skönt när han tittade på när mamma och syrran åkte kvällsåk.
Avslutar med en bild på Felicia, kvällsåkning.
 
Veckan var riktigt bra. Inga sjukdomar mer än nån rinnig näsa och det kan man stå ut med. God mat lagade vi alla dagar, barnen lekte snällt de flesta dagar. Karlarna badade bastu alla dagar tror jag. Vädret var bra trots kyla och blåst och snö. Snöade mer eller mindre alla dagar, men det gick bra att skida ändå. Första två dagarna stod sittliften stilla pga av elfel och sen pga hård vind men sen kunde vi ta oss upp till toppen. Dock for inte jag så många gånger upp på toppen för det blåste så himla kallt där uppe hela veckan.
En riktigt bra vecka. Jag kunde lätt ha blivit kvar några dagar till, men det var fruktansvärt skönt att komma hem och krypa ner i sin egen säng.
Och eftersom vi hade så roligt så har vi redan bokat ny resa.
Men nästa år byter vi ställe och far till Vemdalskalet och testar det. Hittade en jättefin stuga till ett väldigt bra pris och då måste vi ju boka helt enkelt! =)
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

pamsans.blogg.se

Här kan ni följa mitt liv och vad som händer i min familj!

RSS 2.0