Jaha ja..

Roligt att jag hade så många besökare på mitt senaste inlägg! =) Kul att se att nån läser vad man skriver i alla fall.
 
Tog en paus från städandet. Det är ju trots allt inte så roligt att städa, men nu har jag tagit lite varje dag den här veckan. Imorgon får vi dessutom besök av kattallergiker så då måste man städa up lite katthår som ligger överallt. Ena katten fäller så fruktasnvärt med päls just nu, bara yr om henne. Undrar ibland om hon kommer att tappa allt. Borde borsta henne alla dagar trots att hon har kort päls, men hon börjar bli så gammal (och tjock) så hon orkar inte riktigt tvätta sig mer vilket resulterar i tovor längs med hela ryggen och dom tar i sin tur ont att reda ut. Jaja man ska hinna med allt!
 
Milo har igen kommit in i nån äta-sova dåligt-fas och det skulle vara kul att veta vad som stör både sömn och mat. Ibland känner man sig verkligen helt värdelös som mamma, när man inte vet vad som är fel och man försöker allt.
Före vi for och skida sov han hyfsat och i sin säng och åt bra igen. När vi var och skidade så började han igen sova dåligt och åt dåligt några dagar. Och det har fortsatt sen vi kom hem. Eller ja han åt rätt bra dom första dagarna efter vi kom hem, men sen var det samma sak igen. Nu har han dessutom sovit dåligt både dagtid och nattetid. Eller ja han sover oroligt och vaknar flera gånger, även ute i vagnen. Annars har han jättelänge sovit jättebra i vagnen, sover 2-2½ timme ute utan problem och då har jag väckt honom efter 2½ timme. Den här veckan har han vaknat själv efter ca 2 timmar och det är ju inte dåligt på så vis, men han har vaknat till och skrikit vid flera tillfällen. Kanske han drömmer?
Har varit lite samma på nätterna, kan skrika till men somnar om efter en liten stund, men på nätterna kan han också vakna och vara jätteledsen och stå upp i sängen och vägrar sova vidare i sin säng. Ibland går det att få han att somna om i sin säng andra gånger kommer han till vår säng, där han sen kan ligga och knöla runt och sparkas och vifta med snuttetrasan så inte jag får sova.
Kanske han har större närhetsbehov just nu?
Ja som sagt det är inte lätt att veta med dessa små liv som inte pratar ännu.
 
För övrigt tittade jag på QX-galan igår. Har aldrig sett den förut, men nu visste jag att Måns Zelmerlöv skulle vara programledare och jag vet inte varför, men jag gillar honom. Att han dessutom skulle sitta naken på en såndär kula man förstör hus med (såndär som Miely Curys sitter på) gjorde ju att det blev lite intressantare. Men jag vart inte så impad av det egentligen, galan i övrigt var helt okej och hade roliga stunder. Men det är kul att det uppmärksammas, är ju ingen skillnad vem man älskar, huvudsaken man hittar nån att älska oavsett kön. Alla är vi människor som älskar olika saker och vi är alla lika mycket värda!
Det får avsluta mitt inlägg idag!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

pamsans.blogg.se

Här kan ni följa mitt liv och vad som händer i min familj!

RSS 2.0