Nytt år!

Jaha nu var det nytt år hörni! GOTT NYTT ÅR på er!
Har inte blivit mycket blogginlägg den senaste tiden, men det har varit så mycket hela tien så bloggandet har fått ligga på sidan om ett tag. Ska se om det blir nåt bättre!
 
Så vad händer 2014 då?

Det här händer bland annat som jag vet om nu:
 
- Både mormor och morfar fyller 80 år, mormor nu i Januari och morfar i Maj.
- Felicia ska fylla 9 år och börjar trean i höst (!!!!), helt otroligt att jag har en så gammal dotter redan.
- Skidresa till Björnrike sista veckan i Januari.
- Milo fyller 2 år i Juni.
- Milo ska börja på parken i höst.
- Jag ska tillbaka till jobbet i höst.
- Min pappa går i pension.
 
Ja det var väl sånt som jag vet om just nu. Det kommer säkert att hända en hel del mer innan året är slut!
 
Själv bestämde jag att nu får det vara slut på detta kak och godisätande som det varit alldeles för mycket av hela December och säkert ett bra tag före det också.  Midjemåttet sa mig ett sanningens ord och jag tycket inte om det. Det var inte ett nyårslöfte för såna brukar ju inte hålla ändå. Men jag bestämde mig för att efter nyår ska jag ha några "vita veckor", inte från alkohol, för det dricker jag så lite ändå så, men från alla kakor, bullar och godis och liknande skräp. Vi åker ju som sagt på skidsemester sista veckan i januari och fram tills dess ska jag vara utan onyttigheter. Det sista jag åt var en liten bit paj på nyårsdagen och efter det har jag inte ätit nåt i kak/godisväg. Jag har varit riktigt sugen vissa stunder men då har jag istället tagit några cashewnötter. Det har bara gått 6 dagar på det nya året, men jag känner mig ändå ganska duktig.
Nu ska jag fortsätta läsa lite...
Lägger in en bild från förra årets skidresa, även den gick till Björnrike.
Felicia in action, tror detta var nån av de första dagarna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

pamsans.blogg.se

Här kan ni följa mitt liv och vad som händer i min familj!

RSS 2.0