Orolig...

Idag kom det igen upp en status på Fb där det stod om magsjuka!
Jag HATAR verkligen magsjuka.
Jag vill absolut INTE ha nån magsjuka.
Känns som det varit lugnt på den fronten för alla, annars brukar man ju höra vid jul och under jullov att folk kroknar i magsjuka. Väldigt få har jag hört om, men nu verkar det som det startar upp.
Gillar inte alls!
Vi ska åka på skidsemester om lite mer än en vecka och då vill jag absolut inte ha nåt. Skulle det inte vara för att vi ska åka bort så skulle jag nog inte tänka på det så mycket, är man hemma med magsjuka så är det väl sin sak, men ska man sitta i en bil i X-antal timmar känns det mindre roligt. Jag och mannen klarar det väl, men för barnen blir det jobbigt.
Jag och mannen brukar för det mesta klara oss och annars får vi nån lindrig variant.
Jag tror inte att jag nånsin har sett mannen med en ordentlig magsjuka på våra 14 år tillsammans, själv har jag inte haft magsjuka på snart 8 år. Dottern hade en ordentlig variant för snart 2 år sen och jag tror inte hon haft nåt efter det och sonen hade för ett år sen, dagen efter vi kom hem från skidresan förra året.
Trots att vi inte har magsjuka så ofta i detta hus så blir jag lika orolig varje gång jag hör om nån som har magsjuka, bara ordet magsjuka gör mig illamående. Jag ororar mig flera dagar, tar kanske lite vitpepparkorn (om jag varit i kontakt med nån som har magsjuka) och sen när jag oroat mig ett tag så får jag ont i magen av det och magkatarren slår till istället.
Många kanske tycker jag är löjlig, men jag kan inte hjälpa min skräck för magsjuka. Jag har hellre förkylning 10 gånger än magsjuka. Hualigen alltså!
Försöker pränta in i både mannen och dottern att dom måste tvätta händerna ofta, sonen får man än så länge tvätta på bara och hoppas han inte får i sig nån ond bobba.
Nåja, får vi det nu så ska vi väl förhoppningsvis vara friska till nästa helg när vi åker. Jag håller tummarna för det i alla fall.
Tjena hej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

pamsans.blogg.se

Här kan ni följa mitt liv och vad som händer i min familj!

RSS 2.0