Snart...

...är vi här!
Nu vågar jag inte svara på om just dessa stugor är dom vi ska bo i det här året, men nån av dom tror jag att det är. Precis bredvid backen! Härligt!
Är lite småpysslande såhär före vi ska åka.
Har packat sängkläder och handdukar, börjat packa Milos väska och Felicia har plockat lite i sin väska. Jag har plockat fram lite av mina kläder, tagit fram pjäxor....
Betalade just räkningar som skulle betalas när vi är borta.
Återstår lite grann ännu...
Som till exempel att handla allt som ska med i medicinväg, ifall vi nu skulle bli sjuka, måste också handla kattmat så katterna har nån mat när vi är borta. Takboxen ska plockas på bilen, egentligen borde bilen tvättas, men vette tusan om det är nån idé eftersom den antagligen kommer att se likadan ut när vi kommer hem. Sen ska ju allt plockas i bilen och sen kan vi äntligen åka utför!
Mannen kommer hem från jobb imorgon och det ska bli så skönt att få lite miljöombyte!
 
För övrigt har det varit en lite jobbig vecka. Milo blev febrig förra tisdagen och hade feber i 3 dagar, visade sig att det var tredagarsfeber eftersom han fick prickar när feber gått över. Dock har han varit grinig och gnällig och ingenting har varit bra. Spelade ingen roll vad jag erbjöd i matväg eller vad jag lekte med honom, inget dög. Han kom ju in i nån ond cirkel eftersom han inte sov ordentligt och inte åt som han borde, men nu verkar han vara på väg tillbaka till sig själv. Sen i söndags duger maten igen och han har sovit lite bättre. Han har ju ända sen julen haft dille på att komma till vår säng varje natt, men eftersom ingen kan sova med en väderkvarn som sprider ut sig i hela sängen så fick jag nog och tog tag i saken. När han vaknade lade jag ner honom igen, stoppade nappen i munnen och sa vänligt men bestämt att du ska sova i din säng och sen gick jag därifrån. I natt har jag bara varit dit två gånger och båda gånger somnade han om. Så jag hoppas det är på väg till sova hela natten i egen säng igen.
Dessutom tror jag han kommit in i nån sorts trotsperiod och testar lite hur mycket man kan skrika innnan mamma ger med sig. Men mamma bestämmer! =)
Idag är Felicia hemma från skolan, hade igår ont i halsen och huvudet och lite feberstegring så idag är hon hemma och vilar lite. Hon har ingen feber idag så om hon känner sig pigg nog imorgon tror jag nog att hon kan gå till skolan. Hon skulle ju verkligen behöva vara där nu när hon ska vara borta hela nästa vecka. Men är hon sjuk så är hon.
Jag kände mig också lite knasig i halsen igår, men idag känner jag inget så jag hoppas det gick över igen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

pamsans.blogg.se

Här kan ni följa mitt liv och vad som händer i min familj!

RSS 2.0