Recept

Provade baka ett knäckebröd förra veckan. Ett glutefritt alternativ.
Inte för att jag är gluten utan mest för att testa.
Blev helt ok faktiskt, kanske lite för lite salt i min smak, men det kan man ju sätta mer av nästa gång.
Här kommer i alla fall receptet:
 
Glutenknäcke för alla
 
2 dl maizena majsstärkelse
1 dl solrosfrön
1 dl sesamfrön
½ dl linfrön
0,75 dl pumpafrön
1/3 dl olja
2 dl kokande vatten
en nypa salt
 
Blanda ihop de torra ingredienserna i en bunke. Tillsätt olja, vatten och salt och blanda ihop, låt svälla 10 minuter.
Sätt ugnen på 150 grader.
Bred ut tunnt på en klädd plåt  och grädda i ca 50 minuter tills det är krispigt. man kan testa genom att bryta en bit av det.
Låt svlana och brut sen i lagom stora bitar och förvara i en lufttät låda.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

pamsans.blogg.se

Här kan ni följa mitt liv och vad som händer i min familj!

RSS 2.0