Vad har det tagit åt folk?

Nu måste jag bara få skriva av mig lite. Har irriterat mig på hur folk beter sig nuförtiden... Har folk inget hyfs alls???
 
Jag vill börja med att prata om den relativt nya programledaren i Bolibompa, Sannah S...nånting.
Jag läste en krönika eller insändare eller artikel eller vad det nu var om henne. Den ena hade hon själv skrivit, där beskrev hon hur hon väntat på tåget när en liten flicka hade kommit fram till henne, när flickan tittat på henne en stund så sa hon: Min pappa tycker att du är ful!
VA??!! Hur kan man som förälder sitta och säga sånt när man tittar på barnprogram med sina barn??? Han kunde väl ha hållit det för sig själv då om han nu tyckte att hon var så ful.
I den andra artikeln hade en annan skrivit, tror han var av det manliga könet, men det spelar egentligen ingen roll, han skrev i alla fall att han tycket att hon var groteskt ful och han förstod inte alls hur man kunde anställa nån så ful till ett barnprogram, han menade att hon ju skrämde bort barnen. Men alltså vad faaan?!
 Han fick medhåll från många föräldrar. Jag fattar ingenting. Jag och mina barn tittar ofta på Bolibompa och ingen av mina barn har nånsin sagt nånting om henne eller nån annan av programledarna och att dom skulle vara rädda för nån av dom... skulle inte tro det va?!
Visst har hon ett speciellt utseende, men so what?! Alla ser vi väl olika ut, tänk vad tråkigt det skulle vara om alla såg likadana ut. Vissa är vackra, andra kanske mindre vackra eller vackra på ett annat sätt. Ja jag blev i alla fall så himla förbannad när jag läste det där.
 
Till en annan sak.
Har de senaste dagarna reagerat på hur folk slänger ur sig saker hur som helst på FB. Nu syftar jag främst på en viss föäldrasida. Man kan snart inte skriva nånting där utan att man får mothugg från nått håll. Nu har inte just jag skrivit där, men jag har reagerat på hur "trådarna" spårar ur. Jag vet jag måste inte läsa det dom skriver, men ibland blir jag bara så förbluffad att jag läser vidare.
Häromdagen handlade det om strejken och att gravida ska flyttas till Uppsala eller Åbo för att föda, men tråden hamnade plötsligt in på att skärgårdsborna dom får nog skylla sig själva för att dom bosatt sig där. Jag tänkte först att jag skulle skrivit nåt på just den "tråden" men jag avstod, jag orkade inte ens ge mig in i diskussionen. Jag tyckte att hon som just bodde i skärgården och skrev på tråden fick onödigt mycket skit. Hon menade ju inget illa och hon påpekade ju bara att skrägårdsborna också måste fara till fast Åland innan förlossning. Hon ville ju bara belysa det från ett annat perspektiv. Man kan väl inte mena att skärgårdsborna får skylla sig själva för att dom bosatt sig där. Dom vet nog vad dom gett sig in på att bosätta sig där (eller iaf dom flesta).
Folk har så mycket åsikter och ibland känns det som att vissa bara är ute efter stora diskussioner. Alla tycker vi olika och det måste man få göra utan att nån annan tycker si eller så om ens åsikt.
 
Nå nu har jag skrivit av mig lite.
Tack för mig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

pamsans.blogg.se

Här kan ni följa mitt liv och vad som händer i min familj!

RSS 2.0