Sjukskriven

Eftersom jag tyckte att det var så himla kul (läs: inte alls!) att va sjuk på sportlovet så tänkte jag att vi tar en repris på påsklovet. =(
Nä jag hade faktiskt tänkt att vi skulle vara friska nu, men det går inte riktigt som jag tänkt mig.
Sonen hann ju bara va frisk några dagar så bröt nästa förkylning ut, jag klarade mig väl 2-3 veckor ca och så blev jag igen, samma för dottern. Jag är fortfarande inte bra och istället för att jobba så åkte jag till hälsocentralen imorse. Där blev jag sjukskriven 3 dagar, och skulle det inte va bättre då så blir det väl längre. Min sänka var 30 och den ska tydligen vara under 12 så det tyder väl på nån sorts infektion. Men det var lite för lite förhöjt för att det skulle ges några mediciner eller så. Så det är vila som gäller nu några dagar och så hoppas vi på det bästa!
Jag är i alla fall väldigt trött på det här nu och vill bara bli frisk så man kan börja träna igen och helt enkelt va pigg och normal.
Att jag blivit sjuk båda gånger mannen åkt på jobb tar ju lite på krafterna också, jag måste ju ändå sköta markservicen här hemma med barnen. Och när barnen också är lite sjuka så är det ju inte direkt nån som är jätteivrig att erbjuda sig att ta barnen heller och dom vill ju helst va hemma när dom inte är krya. Så det är bara att bita ihop och hoppas på det bästa. I mitt fall betyder det ju att jag inte själv fått vila vilket antragligen gjort att jag inte blivit frisk ännu. Men men, det är som det är! Jag tänker inte klaga, det finns många som har det mycket värre än jag. Vad är väl en liten förkylning som inte vill gå över i jämförelse med cancer, hjärnblödningar eller ungdomar som tar livet av sig.
 
Puss på er! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

pamsans.blogg.se

Här kan ni följa mitt liv och vad som händer i min familj!

RSS 2.0