Cykelolycka och tandläkare

Regnig dag, magen sisåsär, lite i oroligaste laget, men jag är upprätt...
Ledig dag idag.
Bokad tid till tandläkaren för Milo.
I måndags cyklade han på dagis och krockade med en annan pojke och for rätt ner i asfalten. Resultat: fläskläpp deluxe, skrapig på både näsa och haka och en lite lös tand. Sånt som händer, men värt att visa upp hos tandläkaren ifall att det skulle bli nåt mer sen. 
Milo skötte sig däremot exemplariskt, satt lugnt och stilla och väntade i väntrummet, satte sig i stolen och tandläkaren fick ta både bild och titta i munnen.
Eftersom jag lovat honom en peng om han var duktig (jo, man får muta barnen lite ibland ;) ) så var det det första han frågade efter när besöket var över. - Mamma får jag pengar nu? Jag vill ha många och stora!
Han fick nog flera, men inte så stora =). 
 
Efter lunch bakade vi några kladdkakemuffins.
Jag exprimenterade lite och bytte ut vitt socker mot muscovadosocker och satte glutenfritt mjöl istället för vetemjöl. Har inte smakat ännu, men dom ser goda ut! Återkommer om det...
 
Nu ropar tvättmaskinen att den är färdig ...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

pamsans.blogg.se

Här kan ni följa mitt liv och vad som händer i min familj!

RSS 2.0